info@dr-motabar.com   26645841-22255037 (021)

فرمدهی دائمی لب با سانترال لب

در جراحی زیبایی صورت، طی سال های اخیر، توجه بیشتری به فرم و زیبایی لب شده است. لب (بعد از چشم) به عنوان دومین بخشی از صورت که در ارتباطات انسان ها مورد توجه قرار می گیرد، در جذابیت صورت نقش بسیار زیادی دارد. در ۲ دهه اخیر، روش هایی مانند تزریق ژل لب بسیار رایج شد و طرفداران زیادی را پیدا نمود.

با این حال برخی از خواسته های مراجعه کنندگان( مانند تمایل به داشتن نتیجه دائمی، پرهیز از عوارض ژل، تغییر مدل لب (علاوه برجسته سازی)، کم شدن فاصله بینی از لب و…) با تزریق ژل برآورده نمی شود و به همین دلیل روش های جراحی مانند: جراحی سانترال لب نیز برای تغییر شکل لب مورد توجه قرار گرفتند.

سانترال، لیفت یا بالا کشیدن لب چیست؟

فهرست محتوا

در عمل لیفت سانترال لب جراح با استفاده از تبحر و تخصص خود، برش های را مجاور لب ها و زیر بینی ایجاد می کند تا بتواند لب فوقانی را به سمت بالا ببرد. با انجام این نوع جراحی زیبایی علاوه بر اینکه  افتادگی لب ها رفع می گردد، لب های باریک تر برجسته و به اصطلاح قلوه ای می شود که شما را صاحب لبخندی جذاب و زیبا می کند.

سانترال لب چگونه انجام می شود؟

در طی عمل جراحی سانترال لب پوست اضافی که در ناحیه بالای لب های دقیقا در قسمت زیر بینی قرار دارد، حذف می شود تا طول عمودی ان کم شود. اغلب متخصصین و جراحان به نام پلاستیک از دو تکنیک رایج به منظور دست یابی به نتیجه ای ایده آل استفاده می کنند. در روش نوع اول جراحی سانترال لب، برش در امتداد لب فوقانی زده می شود و پوست جزئی از ناحیه برداشته می شود و در نهایت مشاهده می کنید که لب بالا و کوتاه تر می شود. روش دومی که بسیار پر طرفدار و رایج نیز است، برشی در قسمت زیر بینی در یک خط طبیعی بالای بینی ایجاد می شود و در نظر داشته باشید که تمام اعضای صورت میزان برداشته شدن پوست های اضافی این ناحیه را تعیین می کنند. سپس لب بالا با لبه های برش جدا می شوند و در این مرحله جراح با مهارت بالای خود باید برش را در این لایه ها ببندد و بخیه های در عمق پوست زده شوند تا لب های بتواند شکل و فرم متناسب خود را حفظ کنند و در نهایت بعد از اتمام مراحل لبه های پوست بسیار دقیق به هم وصل می شوند تا برش های حد الامکان قابل مشاهده نباشند.

 

نمونه ای عمل فرمدهی دائمی و سانترال لب که توسط دکتر معتبر انجام شده است را در ادامه مشاهده می کنید:

مزایا انجام عمل لیفت لب

  • انجام عمل سانترال لب با جذاب کردن چهره و لبخند ها به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می کند.
  • موجب جوانسازی لب ها می گردد.
  • لب ها برجسته تر می شوند.
  • جایگزین مناسبی برای عمل تزریق ژل است و به طور دائمی فرمی زببا به لب ها می بخشد.
  • حتی با لیفت لب های لبخند های دندانی تری خواهید داشت.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای سانترال لب هستند؟

افرادی که متقاضی جراحی فانتزی لب هستند، می خواهند که تغییر دائمی در شکل و حجم لب خود داشته باشند. از یکطرف تزریق ژل در لب، به دلیل جذب ژل، نتیجه موقتی دارد و مراجعه کننده باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار برای تزریق مجدد ژل مراجعه کند و هزینه های پی در پی پرداخت نماید.

از سوی دیگر مراجعه کننده هر نتیجه ای را در لب خود نمی تواند تنها با تزریق ژل بدست آورد مثلا با تزریق ژل لب نمی توان فاصله لب و بینی را تغییر داد در حالی که با جراحی لب چنین کاری قابل انجام است.

سانترال لب برای چه کسانی مناسب نیست؟

چنانچه دچار نوعی تاول و تبخال تازه هستید نباید تحت هیچ کدام از عمل های زیبایی لب قرار بگیرید چرا که ممکن است اختلالی در روند بهبودی ایجاد شود، علاوه بر آن کسانی که از دارو های رقیق کننده خونی مانند آسپرین و وارفارین استفاده می کنند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر خونریزی ها یغیر قابل کنترل و کبودی های بیش از حد هستند، پس باید در مورد چنین مسائلی با پزشک خود صحبت کنیدو با مشورت از او به انجام این عمل زیبایی اقدام کنید.

دوران نقاهت پس از عمل سانترال لب

به طور کلی پس از هر عم جراحی تا مدت چند روز درد، تورم، کبودی، به صورت موقتی بر اسنان عارض می شود، حال آن که عمل سانترال لب هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمال بروز چنین مواردی وجود دارد بسیاری از بیماران تا سر رسید زمان کشیدن بخیه ها که حدود ۵_۷ روز بعد از عمل است صبر می کنند و سپس با استراحت کافی به انجام کار های روز مره خود می پردازند. توجه داشته باشید که دوران نفاهت یکی از مهم ترین مراحل عمل جراحی و تقریبا نتایج حاصله از عمل به مراقبت های این دوره مربط می شود پس با دقتو تلاش سعی کنید این دوره را به خوبی پشت بگذارید تا نتایج دلخواه حاصل شود.

هزینه سانترال لب

امروزه افرادی که قصد انجام عمل های زیبایی را دارند بیش ار هر زمان دیگری، دغدغه هزینه ی انجام آن عمل را دارند، زیرا از آن جایی که هزینه این عمل تحت پوشش بیمه ای قرار نمی گیرد و افراد باید از پس انداز شخصثی خود این مبالغ را پرداخت کنند نیاز دارند برای برنامه ریزی بودجه ای خود اطلاعاتی در مورد میزان هزینه سانترال لب داشته باشند. معمولاٌ هزینه ی سانترال لب به میزان تبحر، تخصص، تجربه و شهرت جراح، بستگی دارد.

نتیجه گیری

شما برای این که بتوانید دکتر خوب برای لیفت سانترال لب باید از طرق مختلف اقدام کنید و با تحقیقات میدانی و سرچ در موتور های جستجو گر هوشمند گوگل می توانید به هدف خود دست یابید. پس با انتخابی هوشمندانه در بهترین جراح پلاستیک در تهران، ضامن سلامتی و زیبایی تان هستید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 9 میانگین: 3.8]
دکتر امیر رضا معتبر

فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد داشتن سابقه متعدد اعمال جراحی زیبایی بینی ,صورت و پری اوربیت(پلک) عضو هیات علمی و استادیار دانشکده پزشکی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با پزشک