عوارض ماموپلاستی

عوارض جراحی ماموپلاستی

عوارض جراحی ماموپلاستی چیست؟

راه های کاهش عوارض ماموپلاستی

با مراقبت از جای زخم ها و امحل برش و همچنین رعایت نکات بهداشتی می توان از عوارض جراحی ماموپلاستی کاست. در صورتی که پس از جراحی درن وجود داشته باشد، باید بهداشت این ناحیه رعایت شود تا از بروز هر نوع عفونت پیشگیری شود.

چه زمانی باید در صورت مشاهده عوارض ماموپلاستی به پزشک متخصص مراجعه کرد؟

مشاهده عوارض پس از ماموپلاستی در برخی موارد طبیعی است اما در برخی موارد نشانه‌هایی از مشکلات جدی یا عفونت می‌باشد. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، مراجعه به پزشک شما ضروری است:

• التهاب شدید، قرمزی، گرما و تورم در منطقه عمل یا اطراف آن.
  • درد شدید و غیرطبیعی که با مصرف داروهای ضد درد کنترل نمی‌شود.
  • خونریزی یا ترشح غیرعادی از زخم یا جای برش.
  • تغییر رنگ پوست منطقه عمل، مانند کبودی یا سیاهی.
  • تغییر در حس و حرکت در منطقه عمل.
  • احساس ضعف بیش از اندازه
  • تب بالا، سردرد شدید یا علائم عمومی عفونت مانند تهوع، استفراغ و تهوع.

نتیجه‌گیری

با خواندن این مقاله دانستید که عوارض ماموپلاستی به دو دسته تقسیم می‌شود که بعضی از آن ها خطرناک هستند و حتما باید مورد پیگیری قرار بگیرند تا هرچه زودتر درمان شوند. عوارض بعد از این جراحی، برای همه افراد بروز نمی‌کند و شما برای جلوگیری از این عوارض و کاهش ریسک بروز آن ها برای خود، بهترین جراح ماموپلاستی را برگزینید.

چه مدت زمانی لازم است تا عوارض پس از ماموپلاستی بهبود یابند؟

زمان بهبودی عوارض پس از ماموپلاستی بین افراد متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند نوع ماموپلاستی، میزان تغییرات در سینه‌ها، تکنیک جراحی و واکنش بدن هر فرد بستگی دارد. معمولاً زخم‌ها در مدت چند هفته یعنی حدود سه هفته بهبود می‌یابند و اثر جراحی در سینه‌ها کم‌کم کاهش می‌یابد. درد و تورم در ۵ روز اولیه بعد از این جراحی بهبود پیدا می‌کند. اگر عوارضی را تجربه کردید که طولانی شد و باید در این فاصله بهبود پیدا می‌کرد اما اینطور نشد، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا به یک عارضه ماندگار تبدیل نشود و هرچه سریع تر رفع گردد.پ

چه عوارضی پس از ماموپلاستی طبیعی خواهد بود؟

پس از ماموپلاستی، برخی از عوارض طبیعی و معمول هستند و به طور کلی در طول فرایند بهبودی کاهش می‌یابند.
برخی از زیباجویان در اوایل فرآیند بهبودی احساس حساسیت در سینه‌ها را تجربه می‌کنند که این عارضه معمولاً به تدریج کاهش می‌یابد. برای جراحی ماموپلاستی از بیهوشی عمومی استفاده می‌شود که خود دارای عوارضی چون تهوع، استفراغ، سردرد، خواب آلودگی و خشکی دهان است.

آیا می‌توان ریسک عفونت پس از ماموپلاستی را کاهش داد؟

برای کاهش ریسک عفونت پس از ماموپلاستی، می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید: رعایت بهداشت شخصی، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ طبق دستور پزشک، مراقبت پس از جراحی، شستشوی ناحیه جراحی، رعایت بهداشت زمان تعویض پانسمان