info@dr-motabar.com   26645841-22255037 (021)

پروتز سینه اشکی

پروتز سینه اشکی امروزه یکی از محبوب‌ترین انواع پروتز سینه به شمار می‌رود. در صورتی که شما نیز یکی از افرادی هستید که از فرم و اندازه سینه‌های خود راضی نیستید، استفاده از پروتز سینه اشکی با توجه به نظر متخصص می‌تواند یکی از طبیعی‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌هایی باشد که بتواند شما را به هدفی که در سر دارید برساند. استفاده از این نوع پروتز علاوه بر آن که می‌تواند فرم سینه‌های شما را طبیعی جلوه دهد؛ بلکه می‌تواند اعتماد به نفس شما را چند برابر کند. در ادامه قصد داریم شما را با پروتز سینه اشکی بیشتر آشنا کنیم.

پروتز سینه مدل اشکی

پروتز سینه اشکی چیست؟

پروتز سینه اشکی به دلیل آن که به فرم طبیعی سینه نزدیک‌تر است، از محبوبیت بیشتری در میان انواع پروتز سینه برخوردار است. بسیاری از متخصصین جراحی قبل از آن که اقدام به پروتز برای متقاضی خود کنند با چندین جلسه مشاوره در خصوص هدفی که متقاضی در سر دارد صحبت می‌کنند تا بتوانند بهترین نوع پروتز را انتخاب کنند.

به این نکته توجه داشته باشید نوع و جنس پروتزهای اشکی با توجه به بافت سینه متقاضی و پهنای سینه وی انتخاب خواهند شد. با استفاده از این پروتزها که در دسته بندی پروتز آناتومیک جای گرفته است می‌توانید به سینه‌ های خود فرم بهتر و طبیعی‌تری هدیه دهید. پروتز سینه اشکی در حقیقت از نوک پستان‌ها به سمت استخوان پستان جای خواهد گرفت که سینه‌ها را مانند یک شیب طبیعی نشان می‌دهد. جنس این نوع از پروتز سینه از نوع سیلیکون و یا آب نمکی است و شکلی مانند اشک را به خود گرفته است. یکی از ایمن‌ترین و زیباترین انواع پروتزهای سینه که می‌تواند نتیجه طبیعی را به متقاضیان ارائه دهد استفاده از پروتز سینه اشکی می‌باشد.

هدف از گذاشتن پروتز اشکی

استفاده از پروتزهای سینه می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد. یکی از پرطرف‌دارترین انواع پروتز سینه، پروتز سینه اشکی می‌باشد. این پروتز با افزایش حجم سینه‌ها استفاده می‌شود. از دیگر اهدافی که باعث می‌شود فرد به دنبال این پروتز باشد می‌توان به اصلاح سینه‌های نامتقارن، برگشت سینه‌ها به قبل از دوران شیردهی، افزایش حجم سینه‌ها و.. اشاره کرد.

نحوه انجام جراحی پروتز اشکی

همان طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، پروتز سینه اشکی می‌تواند در نوع آب نمکی و یا سیلیکونی مورد استفاده قرار دهد. جنس پروتز با توجه به تشخیص پزشک تعیین می‌شود. به صورت کلی نحوه انجام این جراحی طبق مراحل زیر می‌باشد:

  1. مرحله بیهوشی

    ابتدایی‌ ترین مرحله برای انجام عمل پروتز سینه اشکی مرحله بیهوشی است. در این مرحله متخصص بیهوشی با استفاده از بیهوشی عمومی و با آرام بخش وریدی وارد عمل می‌شود. لازم به ذکر است نوع بیهوشی بیمار با توجه به تشخیص پزشک معین خواهد شد.

  2. مرحله برش

    ایجاد برش برای جای گذاری پروتز سینه اشکی در انواع متنوعی اعم از برش زیر بغل، برش زیر سینه، برش در ناحیه آرئولار وجود دارد. برش‌های ایجاد شده با توجه به عوامل متنوعی اعم از میزان به حجیم کردن سینه‌ها، آناتومی بدن متقاضی و… تعیین می‌شود. یکی از اصلی‌ترین اهداف پزشک برای انتخاب نوع برش ایجاد حداقل جای بخیه خواهد بود.

  3. مرحله قرار دادن پروتز سینه اشکی

    بعد از ایجاد برش بر روی سینه‌های متقاضی نوبت به قرار دادن پروتز سینه اشکی می‌باشد. قرار دادن پروتز سینه در داخل سینه‌ها با دو روش صورت می‌گیرد. در روش اول به این صورت است که پزشک در ناحیه زیر سینه پروتز را قرار می‌دهد و در روش دوم نیز پزشک به صورت مستقیم پروتزها را در زیر سینه‌ها قرار می‌دهد.

  4. مرحله بستن برش‌ها

    بعد از قرار دادن پروتز سینه در جای صحیح و طبیعی خود پزشک باید به سراغ بستن برش‌های ایجاد شده برود. با استفاده از بخیه و یا چسب‌های به خصوصی برش‌ها بسته می‌شوند. لازم به ذکر است در روز اول بعد از جراحی شما به وضوح می‌توانید جای برش‌ها را بر روی سینه‌ای خود مشاهده کنید، جای نگرانی نیست؛ زیرا جای بخیه‌ها به مرور زمان از بین خواهند رفت.

پروتز سینه اشکی مناسب چه کسانی است؟

یکی از شایع‌ترین سؤالاتی که در خصوص پروتز سینه اشکی پرسیده شده است کاندیدای مناسب این نوع پروتز سینه می‌باشد. یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید تشخیص دهید که کاندید مناسبی برای این عمل جراحی زیبای هستید و یا خیر داشتن مشاوره حضوری با یک جراح متخصص می‌باشد. با این حال می‌توان کاندیدای مناسب برای پروتز سینه اشکی را به شرح زیر دانست :

  • خانم‌هایی که لاغر هستند و سینه‌های بسیار کوچکی دارند. این دسته از بانوان برای حجیم کردن سینه‌های خود می‌توانند به سراغ پروتز سینه اشکی بروند
  • افرادی که بالای ۲۰ سال دارند و از سلامت جسمانی مناسبی برخوردار هستند. متقاضیان پروتز سینه باید آمادگی کامل روحی و روانی را برای انجام جراحی داشته باشند
  • خانم‌هایی که یکی از سینه‌های آن‌ها کوچک‌تر از دیگر سینه می‌باشد
  • بانوانی که به دلایلی متنوعی اعم از سرطان سینه مجبور به برداشتن کامل سینه‌های خود بوده‌اند
  • در صورتی که شما با افتادگی سینه‌های خود مواجه شده‌اید یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از پروتز سینه اشکی می‌باشد
  • بانوانی که بعد از گذراندن دوران شیردهی خود با سینه‌های شل شده مواجه شده‌اند
  • افرادی که به صورت ژنتیکی سینه‌های کوچکی دارند.

هزینه پروتز اشکی

پروتز سینه اشکی یکی از محبوب‌ترین انواع پروتز سینه در بین بانوان می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین پارامترهایی که برای بسیار از متقاضیان پروتز سینه مهم است هزینه پروتز اشکی می‌باشد. امروزه عوامل بسیار متعددی وجود دارد که می‌تواند بر روی هزینه نهایی پروتز سینه اشکی تأثیر بگذارند. برخی از این عوامل می‌توان به مهارت و تخصص پزشک، دستمزد متخصص بیهوشی، هزینه‌های بیمارستان و یا کلینیک و… اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید بهتر است هزینه پروتز سینه اشکی را به عنوان یک ملاک برای یافتن متخصص جراح در نظر نداشته باشید؛ زیرا ممکن است یک جراح هزینه‌های بسیار بالایی را از شما دریافت کند؛ اما در این راه مهارت کافی را نداشته باشد. در نتیجه جراحی که هزینه‌های بالایی را دریافت می‌کند معنی بر این است که بهترین متخصص جراح پروتز سینه می‌باشد!

نتیجه گیری

انتخاب نوع و شکل پروتز سینه یکی از اصلی‌ترین فرایندهایی است که متقاضی قبل از انجام جراحی باید آن را سپری کند. پروتز سینه اشکی یکی از بهترین و طبیعی‌ترین انواع پروتز سینه به شمار می‌رود که می‌تواند باعث حجیم کردن سینه‌های متقاضی، اصلاح فرم سینه‌ها و… را به همراه داشته باشد. یکی از گزینه‌هایی که باعث محبوبیت این نوع از پروتز سینه شده است طبیعی بودن آن در بدن می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر امیر رضا معتبر

فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد داشتن سابقه متعدد اعمال جراحی زیبایی بینی ,صورت و پری اوربیت(پلک) عضو هیات علمی و استادیار دانشکده پزشکی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
تماس با پزشک