ورم سینه بعد از عمل پروتز | نکاتی برای کاهش ورم آن

ورم سینه بعد از عمل پروتز سینه علت های مختلفی دارد که هر کدام به نوعی در این مورد نقش زیادی دارند. مراقبت های بعد از جراحی سینه می‌تواند در کم شدن احتمال ورم سینه بعد از عمل پروتز نقش بسیاری داشته باشند. پروتز سینه از عمل‌های جراحی می باشد که به علت زیبایی ای که در بدن ایجاد خواهد کرد، طرفداران زیادی را برای خود جمع نموده است. این عمل در صورتی که کاربردهایی را از نقطه نظر زیبایی به همراه دارد، دارای عوارض بسیاری نیز می‌باشد. این جراحی در صورتی که کاربردهایی را از نقطه نظر زیبایی به همراه دارد، دارای عوارض بسیاری هم می‌ باشد. عفونت پروتز سینه، ورم سینه بعد از عمل پروتز، احتمال جابجا شدن پروتز سینه، افتاده شدن سینه پس از پروتز و سایر موارد، از جمله عوارض احتمالی می باشد که امکان دارد گریبان‌گیر فرد شود.

ورم سینه بعد از عمل پروتز

علت به وجود آمدن ورم سینه بعد از عمل پروتز

علت به وجود آمدن ورم سینه بعد از عمل پروتز، یک واکنش طبیعی به شمار خواهد آمد. به علت برش‌ هایی که در پوست بدن و بافت‌ های فرد ایجاد شده است، واضح است که عوارض جراحی سینه بعد از مدت کوتاهی خود را نشان می دهد. عوارض جراحی سینه و ورم سینه بعد از عمل پروتز، یک عملکرد طبیعی و دفاعی بدن برای بهتر شدن بافت‌ های آسیب دیده خود است. در نتیجه بوجود آمدن ورم سینه بعد از عمل پروتز، زمانی که از اندازه ای مشخص بیشتر نشود، یک عامل طبیعی و موقتی بوده که با گذشت زمان رفع خواهد شد.

ورم سینه بعد از عمل پروتز زمانی که مراقبت های پس از پروتز سینه به درستی صورت گیرد، جای نگرانی وجود ندارد و در دوره زمانی بین ۲ الی ۳ هفته در مناسب ترین شکل ممکن رفع خواهد شد. البته با توجه به شرایط بیمار و وضعیت بدنی که فرد دارد، این زمان حتی امکان دارد تا ۱۲ هفته نیز زمان ببرد. اما هنگامی که ورم سینه بعد از عمل پروتز، به صورتی غیر عادی و بیش از اندازه شود، ضروری است که سریع تر به  پزشک مربوطه مراجعه فرمایید؛ زیرا عوارض جراحی و عفونت پروتز سینه بعد از عمل هنگامی که در سریع ‌ترین زمان رفع نشوند، بسیار خطرناک خواهند بود.

نکاتی برای کاهش ورم سینه بعد از عمل پروتز

ورم سینه بعد از عمل پروتز، به طور واضح موضوعی طبیعی از پروسه بهبودی بعد از جراحی پروتز سینه می باشد، اما می‌تواند عصبی کننده هم باشد. اکثر بیماران به دنبال روش هایی برای کم شدن ورم خود هستند، بنابراین در اینجا نکاتی برای کم شدن ورم سینه بعد از عمل پروتز بیان می کنیم:

گن مخصوص بپوشید

شما درست بعد از جراحی باید یک گن مخصوص پس از پروتز و لیفت سینه را تن کنید و آن را برای چند روز استفاده کنید. بعد از این، پزشک از شما درخواست می کند که یک سوتین ورزشی محکم پوشیده تا سینه‌های شما را در جای خود ثابت نگه دارد. این لباس‌ها را به طور منظم و با توجه به دستور متخصص بپوشید، چراکه به کم شدن سریع‌تر ورم سینه شما کمک بسیاری خواهد کرد.

به هنگام استراحت، زیر سر خود را بالا نگه دارید

استراحت کردن بر روی سینه و بالاتنه کمی بالاتر از بدن نیز خواهد توانست به شدن ورم سینه کمک زیادی کند. قرار گرفتن در این موقعیت گردش خون را بالا می برد و هیچ گونه فشاری بر سینه شما وارد نخواهد کرد. شما لازم است چند ماه بعد از انجام عمل پروتز سینه به پشت دراز بکشید، هم برای پیشگیری از فشار به جای بخیه‌ها و هم برای کمک به کم شدن ورم سینه بعد از عمل پروتز. اگر به طور معمول به پهلو یا شکم خود دراز بکشید، پیش از عمل حتما خود را عادت دهید که طاق باز استذاحت کنید، از بالشت‌های بیشتر برای نگه داشتن از بازوها، شانه‌ها و پهلوها در جای ثابت استفاده نمایید تا از چرخش شما در خواب پیشگیری شود. به طور عادی، محدودیت در موقعیت خواب، بعد از حدود ۲ ماه برداشته خواهد شد. بعد از آن، به نحوی استراحت کنید که برای شما راحت تر باشد.

بدن را هیدراته نگه دارید

با توجه به اینکه غیرقابل درک به نظر خواهد رسید، اما نوشیدن مقدار بسیاری آب و دیگر مایعات در دوران نقاهت، به بهبودی بیشتر و همچنین کم شدن ورم سینه شما کمک بسیاری خواهد کرد.

عدم رابطه جنسی

شما موظف هستید که حداقل ۳ الی ۴ هفته بعد از جراحی از انجام  کارهای شدید از هر نوع، به خصوص رابطه جنسی خودداری نمایید. داشتن رابطه جنسی فشار خون فرد را بالا خواهد برد و بیشتر شدن فشار خون بعد از جراحی، خطر خونریزی داخلی را زیاد می کند، بر محل بخیه‌ها فشار وارد خواهد کرد و می‌تواند باعث عوارضی شود که به سلامت شما ضرر برساند و نتیجه حاصله از عمل را به خطر بیندازد. زمانی که متخصص پلاستیک شما تشخیص داد که از برقراری دوباره رابطه جنسی برای شما بی‌خطر می باشد، نخست به آرامی شروع کرده و از انجام هر کاری که به موجب وارد شدن فشار به سینه شما می شود پرهیز کنید. یک قانون سرانگشتی خوب در اینجا وجود دارد، اگر کاری که انجام می دهید دردآور می باشد آن را انجام ندهید!

استفاده از مکمل‌های آرنیکا

مکمل‌های آرنیکا را می‌شود برای درمان التهاب و کبودی پوست استفاده نمود. با این وجو، باید با پزشک خود در مورد استفاده از آن‌ها مشورت نمایید، زیرا امکان دارد به آنها آلرژی داشته باشید.

صبوری و حفظ آرامش

اگر با گذشت ۳ ماه بعد از عمل همچنین بالای سینه‌های شما ملتهب به نظر می‌رسد، این می‌تواند خود پروتز سینه Breast prosthesis شما باشد. امکان دارد ۶ ماه یا بیشتر زمان ببرد تا پروتزها به طور کامل در جای خود قرار گیرند.

در صورت احتیاج از کمپرس سرد استفاده نمایید

ورم سینه بعد از عمل پروتز

برای از بین رفتن درد و التهاب، بیماران می‌توانند در زمانی که احتیاج باشد از کمپرس آب سرد در کناره های سینه‌ استفاده نمایند. از قرار دادن کمپرس به طور مستقیم روی سینه‌ها یا فشار وارد کردن آن به سینه‌ها پرهیز نمایید؛ زیرا این موضوع خواهد توانست بر محل بخیه و سریع تر خوب شدن فرد تأثیرگذار باشد. کیسه یخ را حدود ۲۰ دقیقه گذاشته و پس از آن کیسه را برداشته و تا حدود ۲۰ دقیقه صبر نمایید. برای مطمئن شدن از کسب نتایج خوب، در صورتی که احتیاج بود این کار را مجددا انجام دهید.

چک کردن درن‌های جراحی

در حالت عادی، بعد از عمل های سنگین کانتورینگ سینه و بدن، برای کمک به از بین بردن مایع جمع شده در محل جراحی، درن‌ها (کیسه‌های تجمع دهنده مایعات) در بدن قرار خواهند گرفت. توجه کنید که حتماً با توجه به دستور پزشک خود بر سالم ماندن این درن‌ها توجه داشته باشید. مایع اضافی را از بدن خود خارج نمایید و اطمینان حاصل کنید که هر مورد غیر عادی در مورد این مایعات و ترشحات مشاهده کردید، یادداشت نمایید و به پزشک خود اطلاع دهید.

از استحمام و دوش آب گرم پرهیز نمایید

استحمام و دوش آب گرم خواهد توانست تورم و ملتهب بودن سینه‌ها را زیاد کند. در زمان حمام کردن با حوله خیس و مواد بهداشتی بدون اینکه زیر دوش آب روید، حتماً از آب گرم استفاده نمایید و با برشگتتان به روتین حمام معمولی، به مصرف آب گرم ادامه دهید توجه داشته باشید که از آی داغ پرهیز کنید. همنیطور باید از سونا و جکوزی به مدت چند هفته در زمان بهبود یافتن پرهیز نمایید.