مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

قبل از ان که در مورد مراقبت های بعد از ابدمینوپلاستی توضیحی داده شود در خصوص ابدومینوپلاستی توضیحاتی خواهیم داد تا شما اطلاعات مربوط به این جراحی زیبایی را به دست آورید.

ابدومینوپلاستی چیست؟

نوعی از جراحی های زیبایی است که به منظور خارج کردن چربی های اضافی از قسمت های مختلف بدن مانند شکم،  پهلوها ، رانها و بازوها انجام می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله ابدومینوپلاستی مراجعه نمایید.

مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی

در روزهای اول بعد از ابدومینوپلاستی ، محل جراحی شاید دچار تورم شود. همچنین بروز کمی درد و ناراحتی در این

ناحیه نیز ممکن است احساس شود که با روش های درمانی قابل کنترل است.

بسته به میزان ناحیه جراحی شده ممکن است فرد بعد از انجام جراحی مرخصی شود و یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای یک الی دو روز باشد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک دستور العمل هایی برای دوش گرفتن و تعویض لباس در اختیارتان می گذارد. اگر چه شما ممکن است نتوانید برای بار اول این کار ها را به تنهایی انجام دهید.

برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر امیر رضا معتبر فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و جراح زیبایی
 به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی  با شماره ۲۶۶۴۵۸۴۱ – ۲۲۲۵۵۰۳۷ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

بخیه های سطحی جراحی ابدومینوپلاستی نیز بعد از گذشت ۵ روز از جراحی و بخیه های عمیق تر بعد از دو الی سه هفته نیز کشیده می شوند.

۳ الی ۶ هفته بعد از جراحی احساس بهتری خواهید داشت. برخی از افرادی که ابدومینوپلاستی انجام داده اند، بعد از گذشت ۲ هفته به کار خود برمی گردند. اگرچه در برخی از دیگر افراد نیز بین ۳ الی ۴ هفته نیز متغییر است.

باید به زودی شروع به راه رفتن نمایید. اگر فردی هستید که قبلا ورزش نمی کرده است باید یک برنامه ورزشی را شروع نمایید تا ورم های بدن کاهش یابد و همچنین از کبودی ها کم شده و عضلات حالت بهتری پیدا کنند.

البته ورزش ها باید سبک باشد و بعد از گذشت ۶ هفته نیز می توانید ورزش های سنگین داشته باشید.

قطعا جای زخم ها که به دلیل ابدومینوپلاستی نمایان است و این زخم ها بعد از ۳ الی ۶ ماه کاملا از الیتام پیدا می کند و این نرمال است.

افراد انتظار دارند تا نسبت به ۹ ماه گذشته بدنی عاری از چربی و صاف تری داشته باشند.  باید این نکته را ذکر کرد که چربی ها به طور کامل نابود نخواهد شد.

قسمت هایی که ابدومینوپلاستی شده اند و محل تخلیه چربی هاست نیز به راحتی قابل مشاهده نیستند و زیر لباس ها به راحتی پوشیده می شوند.

درد بعد از ابدومینوپلاستی

آیا ابدومینوپلاستی درد دارد؟

این سوالی است که ذهن افراد را درگیر می کند و ممکن است از پزشک خود در این خصوص سوال نمایند.

میزان درد با توجه به میزان جراحی مورد نیاز فرد و تبحر پزشک می باشد. که می توان با انتخاب بهترین جراح زیبایی برای ابدومینوپلاستی تجربه درد کمتری را داشت.

درد بعد از ابدومینوپلاستی زیاد آزاد دهنده نیست و برای کاهش درد ها نیاز به گذر زمان است و همچنین نیاز به روش های دارویی تا بدن به حالت قبل بر گردد.

برای کاهش درد در ۲۴ ساعت اولیه ممکن است پزشک داروهای مسکن تجویز نماید و یا نیاز باشد تا فرد به مدت چند ساعت بعد از ابدومینوپلاستی بستری شود که همه این موارد با توجه به تجویز پزشک می باشد.

نحوه خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی

با توجه به آن که کدام بخش از بدن ابدومینوپلاستی شده است نحوه خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی متفاوت است. به طور مثال در افرادی که ابدومیونوپلاستی شکم انجام داده اند توصیه می شود تا بر روی صندلی بخوابند زیرا این بهترین نوع پوزیشن برای ابن گروه از افراد می باشد. اگر بر روی سطح تخت می خواهند استراحت کنند باید ریز زانو و سر تعدادی بالش گذاشته شود تا به محل جراحی فشار یا کششی وارد نشود.

برخی از مقالات مرتبط که می توانید بخوانید

ابدومینوپلاستی

جراحی لیپوساکشن

پیکر تراشی