info@dr-motabar.com   26645841-22255037 (021)

لیفت باسن برزیلی

لیفت باسن برزیلی

لیفت باسن برزیلی یک روش محبوب در بین خانم‌ها برای افزایش جذابیت و تناسب اندام است. در این روش، با استفاده از تکنیک انتقال چربی، فرم و حجم باسن بهبود می‌یابد بدون نیاز به استفاده از پروتزها.

در لیفت باسن برزیلی، از مناطق دیگری از بدن مانند شکم، کمر، ران و غیره، چربی جمع‌آوری می‌شود و سپس این چربی به باسن منتقل می‌شود. این فرایند با استفاده از تکنیک لیپوساکشن در کرج انجام می‌شود. این روش، به باسن شما شکل و حجم مناسبی می‌دهد بدون نیاز به استفاده از پروتزها و با استفاده از چربی خود شما.

نحوه انجام لیفت باسن برزیلی به چه صورتی است؟

پروسه لیفت باسن برزیلی به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. این عمل جراحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، اما در برخی موارد که حجم کمتری از چربی منتقل می‌شود، ممکن است با بیهوشی موضعی انجام شود. قبل از عمل ممکن است به شما داروی ضد تهوع داده شود.
  2. جراح از نواحی دیگری از بدن مانند شکم و ران برای برداشتن چربی استفاده می‌کند. با استفاده از برش‌های کوچک در پوست، چربی جمع‌آوری می‌شود و از یک لوله برای خروج چربی استفاده می‌شود.
  3. چربی‌هایی که از بدن خارج می‌شوند، تصفیه می‌شوند و به باسن تزریق می‌شوند.
  4. جراح با تزریق چربی فرآیندی را آغاز می‌کند که به نواحی خاصی از باسن جلوه‌ای گرد می‌دهد. برای انتقال چربی، سه تا پنج برش ایجاد می‌شود.
  5. پس از اتمام عمل، برش‌ها با استفاده از بخیه بسته می‌شوند. سپس یک گن یا لباس فشرده‌ کننده بر روی ناحیه جراحی قرار داده می‌شود تا خطر خونریزی به حداقل برسد.

مزایای لیفت باسن

لیفت باسن برزیلی مزایایی به همراه دارند که به شرح زیر است :

  1. نتایج طبیعی‌تر: در این روش، در مقایسه با نوعی که پروتز در باسن استفاده می‌شود، نتایج طبیعی‌تری به دست می‌آید.
  2. بهبود فرم و شکل باسن: لیفت باسن برزیلی باعث بهبود فرم و شکل گرد باسن می‌شود و به رفع مشکلاتی مانند افتادگی و بدفرمی که با افزایش سن رخ می‌دهد، کمک می‌کند.
  3. کاهش خطر عفونت: در مقایسه با پروتزهای سیلیکونی، احتمال ایجاد خطر عفونت در لیفت باسن برزیلی کمتر است.

اگرچه این روش مزایای زیادی دارد، مانند سایر عمل‌های جراحی، خطرات و عوارض ممکن است وجود داشته باشد. در ادامه به این موارد نیز خواهیم پرداخت.

عوارض جانبی لیفت باسن برزیلی

با انجام لیفت باسن برزیلی، احتمال خطر کمتری نسبت به جراحی‌های دیگر مانند کاشت باسن سیلیکونی وجود دارد. با این حال، نباید از عوارض این جراحی غافل شد. برخی از عوارض به شدت و جدیتی که در صورت عدم مداخله مناسب بروز می‌کنند، منجر می‌شوند.

عوارض این جراحی به شرح زیر است :

  • عفونت
  • ایجاد اسکار (بخش‌های زخمی و خشک در پوست)
  • درد
  • تشکیل توده‌های زیر پوستی در نواحی که مورد جراحی قرار گرفته یا چربی در آن تزریق شده است
  • از دست دادن پوست در نواحی تحت درمان به دلیل عفونت عمیق
  • ریزش چربی در قلب یا ریه‌ها
  • تورم

اگر جراحی که لیفت باسن را انجام می‌دهد، به دقت وارد عمل نشود، ممکن است چربی به سیاهرگ‌های بزرگ باسن تزریق شود و این موضوع می‌تواند باعث ورود چربی به ریه‌ها شود. این امر مشکلات نفسی و در نهایت مرگ را به همراه دارد.

یکی از عوارض جانبی دیگر، ناتوانی باسن در نگهداری ذخایر چربی پیوند شده است. بخشی از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن تجزیه و جذب شود و فرم باسن به شکل مطلوب حفظ نشود. به طور معمول، برای جلوگیری از این امر، جراح مقدار بیشتری چربی به باسن تزریق می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر امیر رضا معتبر

فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد داشتن سابقه متعدد اعمال جراحی زیبایی بینی ,صورت و پری اوربیت(پلک) عضو هیات علمی و استادیار دانشکده پزشکی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
تماس با پزشک