Warning: unlink(/tmp/wordpress-seo.23.6.zip): No such file or directory in /home/drmotaba/public_html/wp-admin/includes/class-wp-upgrader.php on line 386
عوارض جراحی لیفت صورت

عوارض جراحی لیفت صورت

مشکلات احتمالی بعد از جراحی لیفت صورت چیست؟

خون مردگی یا هماتوم

درد و احساس تنگی

تورم صورت بعد لیفت صورت

وقتی در طی یک عملیات تهاجمی بافت‌های چربی و ماهیچه صورت تحت تاثیر قرار می‌گیرند، سیستم ایمنی بدن یک سری علائم التهابی را برمی‌انگیزد تا شما را از آسیب بافتی مطلع کند. یکی از این علائم، تورم صورت است که با تجمع مایعات در نواحی جراحت ایجاد می‌شود. البته این مورد را نیز نمی‌توان از عوارض جراحی لیفت صورت دانست؛ چرا که طی یک تا نهایتاً ۳ هفته بعد از عمل کاهش و اتمام می‌یابد و نتیجه نهایی لیفتینگ را نشان می‌دهد.

بی حسی پوست صورت

بی‌حسی صورت یکی از عوارضی است که با تورم بافت‌ها تشدید می‌شود. البته این بی‌حسی چندان هم بد نیست چرا که در اوایل دوران نقاهت باعث بهبود دردتان می‌شود و در ادامه با کاهش تورم خود به خود کاهش خواهد یافت.

عدم تقارن بعد از جراحی صورت

برخی از عدم تقارن های بعد از عمل لیفت به دلیل عدم مهارت کافی پزشک ایجاد می‌شوند اما برخی دیگر به دلیل تورم نمایان شده‌اند و به تدریج برطرف خواهند شد. همچنین برخی غیر قرینگی‌ها در حالت استاتیک یا پایدار صورت قابل مشاهده هستند؛ و برخی دیگر در حالت داینامیک یا تغییر حالت چهره (مثل زمان خندیدن یا حالت‌های ارتباطی چهره) ایجاد می‌شوند. در نهایت اغلب این ناهمواری‌ها و عدم تقارن صورت با انجام ماساژ‌ و جلسات فیزیوتراپی بهبود می‌‌یابند. البته مهم است که فرد برای انجام عمل لیفت صورت نزد پزشکی حاذق و با تجربه مراجعه نموده و با داشتن انتظارات واقع‌بینانه به دریافت نتیجه بهتر کمک کند.

آسیب دیدن عصب ها

چگونه می توان از بروز عوارض جراحی لیفت صورت پیشگیری کرد؟