info@dr-motabar.com   26645841-22255037 (021)

جراحی بینی فانتزی

جراحی-بینی-فانتزی
جراحی-بینی-فانتزی

بینی، یکی از مهم ترین اعضای صورت است که با جراحی آن می توان شاهد تغییر زیادی در چهره افراد شد. این جراحی در بین دختران و زنان شایع تر از مردان است. از پرطرفدارترین حالت ها و اشکال بینی برای دختران، بینی فانتزی یا عروسکی است. چرا که در حین ظرافت بالا، بسیار جذاب است. این نوع جراحی، نیازمند یک متخصص بینی خوب و یا بهترین جراح پلاستیک است تا بهترین نتیجه ممکن گرفته شود و هم فرد با کم ترین عوارض ممکن رو به رو شود. شکتگی، انحراف بینی به صورت مادرزادی، پولیپ بینی که از وضعیت های خاص برای جراحی بینی هستند، افراد زیادی نیز ممکن است در حالت نرمال نیز از شکل بینی خود که یا بینی استخوانی و یا بینی گوشتی است، راضی نباشند. زیبایی بینی به هر صورتی، صورت افراد را زیباتر می کند، ولی ظاهر و شکلی که خود افراد مد نظر دارند، در این روزها، یک چالش بسیار مهم است.

مفهوم بینی فانتزی یا عروسکی

در بینی های فانتزی یا عروسکی، زاویه بین نوک بینی و نوک لب بالایی معمولا بین ۹۰ یا ۱۰۰ درجه است، این بدین معنی است که نوک بینی سربالا است. اگر این زاویه به ۱۰۵ درجه افزایش یابد، بینی خوکی را ایجاد می کند.بینی های عروسکی در حالت کلی نسبت به بینی های طبیعی، کوچک تر و باریک تر است.

در این نوع بینی، اندازه بینی از حالت نرمال و طبیعی کوچک تر است. این نوع جراحی در صورتی چهره فرد را زیباتر و جوانتر نشان می دهد که توسط فردی با تجربه و با مهارت بالایی انجام گیرد. اینکه چه مدلی بهتر از همه است، امری کاملا شخصی است و به سلیقه هر فردی بستگی دارد. ولی این مورد باید در نظر گرفته شود که مدل بینی باید متناسب با چهره افراد و متناسب و هماهنگ با اعضای صورت باشد. جراح می تواند کمک زیادی در انتخاب فرم بینی شما داشته باشد و در صورت دانش و تجربه و مهارت بالا، می تواند بهتر فرم بینی را متناسب با چهره افراد برگزیند و بیمار را برای آن فرم از جراحی قانع کند.

چه افرادی کاندید جراحی بینی فانتزی یا عروسکی هستند؟

  • افرادی که بافت و غضروف بینی محکمی دارند.
  • کسانی که پوست ناحیه بینی آن ها نازک است.
  • کسانی که دارای بینی استخوانی هستند.
  • افرادی که قصد دارند بینی خود را بیش از اندازه کوچک نمایند.
مشخصات بینی فانتزی
  • افرادی که تمایل به داشتن قوس بینی زیاد هستند.
  • کسانی که دوست دارند پره های بینی آن ها، فرو رفتگی بیش از اندازه داشته باشد.
  • کسانی که می خواهند نوک بینی آن ها بیش از حد طبیعی رو به بالا باشد.

چه تفاوت هایی میان بینی فانتزی با بینی طبیعی وجود دارد؟

از مهم ترین تفاوت هایی که می توان بین بینی طبیعی با بینی فانتزی ارائه نمود، این است که زاویه بین نوک بینی و نوک لب بالایی در بینی عروسکی بسیار بیش تر از فرم بینی طبیعی است.

از دیگر تفاوت هایی که بین این دو جراحی وجود دارد، این است که زاویه بین نوک بینی و نوک لب بالایی در عمل بینی طبیعی ۹۰ درجه بوده که زیبایی خاصی را در چهره افراد به ارمغان می آورد. این در حالی است که در بینی های فانتزی معمولا زاویه ۱۰۰ درجه در نظر گرفته می شود.

بینی خوکی، حالتی از بینی است که زاویه بین نوک بینی و نوک لب بالایی ۱۰۵ درجه و حتی بیش تر است.

سوراخ های بینی در بینی طبیعی بسیار نرمال بوده، این در حالی است که در بینی های فانتزی اندازه سوراخ ها بیش از حد نرمال تنگ و کوچک هستند و این تفاوت به عنوان بارزترین تفاوت این دو نوع بینی است.

بیش تر بخوانید : جراحی زیبایی بینی

عوارض جراحی بینی فانتزی

یکی از بارزترین عوارض جراحی بینی فانتزی، تنگی تنفس به دلیل باریک بودن و کوچک بودن بیش از اندازه سوراخ های بینی است. این امر می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و شاید باعث شود فرد دوباره برای عمل اقدام نماید که این عمل بسیار مشکل خواهد بود.

کوچک شدن بیش از اندازه بینی به دلیل  عدم مهارت پزشک جراح در اجرای تکنیک های  مناسب حین انجام عمل یکی دیگر از عوارض انجام عمل بینی فانتزی است که می توان به آن اشاره نمود و لازم است افراد به طور جدی آن را مد نظر داشته باشند.

فاکتورهای میزان درد و کبودی در بینی های فانتزی چیست؟

  • نوع بینی: بیشترین  ورم در بینی های گوشتی اتفاق می افتد . بنابراین افرادی که دارای بینی گوشتی هستند باید بعد از عمل صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشند.
  • ایرادات بینی :اگر ایرادات بینی بیمار زیاد باشد پزشک با استفاده از روش های مختلف آن را رفعمی کند .بنابراین هر چه قدر اقدامات انجام شده بر روی بینی بیشتر باشد تورم بعد از عمل هم بیشتر خواهد بود .
  • ویژگی های بدن : بعضی افراد به اصطلاح بد زخم هستند یعنی بدن آن ها با وارد شدن کوچک ترین ضربه ای کبود شده و زمان زیادی برای ترمیم آن نیاز است . بنابراین تورم در این افراد نسبت به سایر ین بیشتر خواهد بود.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر امیر رضا معتبر

فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد داشتن سابقه متعدد اعمال جراحی زیبایی بینی ,صورت و پری اوربیت(پلک) عضو هیات علمی و استادیار دانشکده پزشکی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با پزشک