info@dr-motabar.com   26645841-22255037 (021)

تامی تاک شیوهای ماندگار جهت فرمدهی به شکم

عمل ( تامی تاک)

فهرست محتوا

تغییر شکل شکم به صورت تجمع چربی اضافی، شکم محدب، افتادگی پوست و ترک در منطقه شکم دارای اثرات بد در سلامت فیزیکی و روانی است. این گونه معایب که زیبایی شکم را مختل می کنند در زندگی روزانه همواره مورد بحث هستند.

بد شکل بودن شکم با عوامل زیادی همراه است. تغییرات هورمونی، نشستن مداوم، حاملگی و فرایند های پس از زایمان، افزایش سن، استعداد ژنتیکی، از دست دادن و افزایش وزن به متناوب از عوامل قابل توجه هستند. این عوامل باعث شل شدن و افتادگی پوست و عضلات شکم، ایجاد ترک در اثر کشیدگی پوست، گرفتن چربی و بزرگ شدن موضعی این ناحیه و اختلال در زندگی فرد می شوند. بد شکل شدن شکم در پوست و عضلات بعد از چاقی در خانم ها بیشتر از آقایان باعث افتادگی و شل شدن پوست و عضلات می شود .در همه افراد، شکم بزرگ و محدب قابل درمان است، جراحی شکم در هر سنی انجام پذیر است.

 ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک فرایند جراحی است برای از بین بردن مشکلات زیبایی با نتایج مؤثر در ناحیه شکم و عضلات شل شکم با این عمل جراحی ترمیم شده و پوست آویزان که دارای جای ترک نیز هست و هم چنین چربی های اضافی از بین می روند تا شکمی تخت، سفت و جوان با ظاهری زیبا به وجود بیاید.
جراح پلاستیک یک طراحی جراحی انجام می دهد بر اساس میزان تجمع چربی، میزان افتادگی پوست و شل شدن آیا اضافه وزن و تجمع چربی فقط در منطقه شکم است. جراحی شکم را مسطح می کند در حالی که کمی هم ناحیه کمر را باریک می کند. اگر علاوه بر مشکل در ناحیه شکم اضافه وزن هم وجود داشته باشد گزینه های متفاوت دیگر درمانی ارزیابی می شوند.
فاکتور تعیین کننده در ابدومینوپلاستی کامل این است که مشکل در قسمت بالایی شکم باشد و عضلات شکم بیش از اندازه دور از هم باشند.

ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چگونه انجام می شود؟

عمل با ایجاد برش عمودی بین ناحیه بالای شکم و کشاله ران یا برش افقی انجام می شود.
مشکل با بر طرف کردن شلی پوست، خطوط ترک، آویزان بودن چربی اضافی و بافت اضافی قسمت بالایی یا پایینی شکم حل می شود. عضلات شکم سفت می شوند. قسمت بالایی شکم به سمت پایین کشیده شده و بخیه می شود.
عمل ظرف ۳ تا ۴ ساعت در شرایط بیهوشی عمومی انجام می شود.

مزایا انجام ابدومینوپلاستی

انجام عمل جراحی زیبایی شکمی علاوه بر این که برای سلامتی مفید می باشد، می تواند در جهت بهبود کیفیت زندگی افراد به گونه ای که با اندامی متناسب و ایده آل بدون کم ترین میزان درد و خونریزی اعتماد و عزت نفس شان افزایش می یابد. در این حین لازم است بدانید که عمل جراحی ابدومینوپلاستی با توجه به مزایای فراوانی که به همراه دارد هیچ گونه آسیبی به شریان های مربوط به تغذیه بدن تان وارد نمی کند. البته با وجود یک متخصص و جراح پلاستیک متبحر روند بهبودی و ترخیص از بیمارستان سریع تر طی خواهد شد. به همین دلیل عوارض جانبی برای افراد متقاضی انجام این عمل جراحی بر جای نمی گذارد و همینطور دوره نقاهت کوتاه تری هم در پیش رو خواهند داشت.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل تامی تاک هستنند؟

آن دسته از افرادی که در ناحیه شکم خود پوست های شل و اویزانی دارند و هم چنین علاوه بر آن ها کسانی که چربی کمی در ناحیه شکمی دارند می توانند گزینه مناسبی برای انجم این نوع جراحی زیبایی شکمی باشند. اغلب افرادی که این نوع جراحی را انتخاب می کنند کسانی بوده اند که دچار چاقی مفرط بوده و در اثر شرایطی با کاهش وزنی شدید رو به رو شده و در نهایت افتادگی ایجاد شده است. حتی خانم های که تجربه زایمان های طبیعی و سزارین مکرر داشته اند می توانند برای رسیدن به اندامی مناسب از این روش کمک بگیرند.

کار هایی که بعد از ابدومینوپلاستی باید انجام داد

  • بعد از اتمام عمل جراحی ابدومینوپلاستی ممکن است تا حدود ۲_۳ روز احساس درد داشته باشید که امری بسیار طبیعی است و به همین منظور می توانید با مشورت از پزشک متخصص داروهای مسکن و ضد درد را مصرف کنید. علاوه بر مصرف دارو برای کاهش درد سعی کنید در هنگام استراحت، نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدو را این گونه رعایت کنید بالشت را طوری قرار دهید که سر تان بالاتر از بدن تان باشد.
  • تمام فعالیت های جسمانی سنگین و نیمه سنگین تان را به بعد از بهبودی کامل تان موکول کنید زمانی حدود ۳ هفته باید صبر کنید.
  • چنانجه هر کدام از موارد فوق را به خوبی رعایت نکنید امکان ایجاد تورم و التهاب در طولانی مدت بیشتر است.

نکته نهایی

اگر هر گونه موارد مشکوک و غیر عادی را مشاهده کردید حتما به پزشک متخصص خود اطلاع دهید تا از با کمک وی جلوی برزو بسیاری از خطرات گرفته شود. این گونه با انتخاب بهترین جراح پلاستیک در تهران سلامتی و زیبای خود را تضمین می کنید.

نظر یا پیشنهاد خود را در قالب بخش دیدگاه وب سایت مطرح نمایید تا بدان رسیدگی شود.

جهت دریافت مشاوره و برقراری ارتباط با دکتر امیر رضا معتبر فوق تخصص جراحی پلاستیک در تهران می توانید از طرق مختلف اقدام کنید:

صفحه اینستاگرام دکتر معتبر

شماره تلفن تماس مطب: ۲۶۶۴۵۸۴۱_ ۲۲۲۵۵۰۳۷

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
دکتر امیر رضا معتبر

فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد داشتن سابقه متعدد اعمال جراحی زیبایی بینی ,صورت و پری اوربیت(پلک) عضو هیات علمی و استادیار دانشکده پزشکی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با پزشک