info@dr-motabar.com   26645841-22255037 (021)

بارداری پس از لیپوماتیک

بارداری پس از لیپوماتیک

تاثیر لیپوماتیک بر بارداری چیست؟

آیا بعد از عمل لیپوماتیک می توان باردار شد؟

آیا لیپوماتیک باعث ناباروری می شود؟

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که لیپوماتیک می‌تواند تولید هورمون‌های مرتبط با باروری را کاهش دهد یا به طور غیرمستقیم بر فعالیت تخمدان‌ها تأثیر بگذارد. این امکان وجود دارد که کاهش تولید هورمون‌ها یا تغییرات دیگر ناشی از لیپوماتیک، در برخی از موارد به عملکرد تخمدان‌ها و باروری اثر بگذارد. به هر حال، تاکنون هنوز اطلاعات کافی و کاملی درباره این موضوع وجود ندارد و نیاز به تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر در این زمینه وجود دارد.

تغییر در هورمون‌ ها

استفاده از داروها

عوامل روانشناختی

نتیجه گیری

سوالات متداول

 آیا می‌توانم بلافاصله بعد از لیپوماتیک باردار شوم؟

توصیه بر این است که پس از انجام لیپوماتیک حداقل چند ماه (حدود ۶ ماه) صبر کنید تا بدن بهبود یابد و به حالت طبیعی و نرمال بازگردد و ویتامین های لازم را مجدد دریافت کند. این زمان لازم است تا عوارض جراحی بهبود یابند و بدن شما از تغییرات هورمونی که ممکن است در اثر لیپوماتیک رخ دهد، بهبود یابد.

آیا لیپوماتیک  بر جریان خون و تغذیه رحم اثر دارد؟

لیپوماتیک ممکن است در مناطقی که جراحی انجام می‌شود، اثری بر جریان خون داشته باشد. به طور خاص، در صورتی که جراحی در نزدیکی رحم یا منطقه شکمی انجام شود، احتمال تأثیر بر جریان خون و تغذیه رحم وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکتر امیر رضا معتبر

فوق تخصص جراحی پلاستیک , ترمیمی و جراح زیبایی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران میباشد داشتن سابقه متعدد اعمال جراحی زیبایی بینی ,صورت و پری اوربیت(پلک) عضو هیات علمی و استادیار دانشکده پزشکی

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
تماس با پزشک